1.

Jag är en ung kvinna, någonstans i tjugoårsåldern som väljer att vara anonym.
Denna blogg präglas av min pessimistiska sida, som genomsyrar min vardag.
Varje dag, kantas jag av dessa negativitetens tankar, som allt mer tar över.
Egentligen vill jag inte att det ska vara så...
Jag försöker att finna mening och ro i livet, att finnas till så som det är menat.
Varje dag förvandlas till ett maktspel, där jag dränker mig själv i negativitet.

Det fanns kanske en gång, jag kunde skratta mig lycklig åt livets goda ting,
som de så små är. Där vardagen kunde vara just de guldögonblick man
behöver, just för att överleva och trivas.

Men alltmer kantas det av hårdhet av de stötar man möter i livet...
Kanske jag klarar av dem sämre än andra, kanske jag fått lite mer.
Kanske jag väljer att se saker annorlunda, kanske ser mer...

Här är min början, på en möjlig väg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0